TEST Pentax smc DA*16-50mm F2.8 ED AL (IF) SDM in konkurenca

Tema namenjena Pentaxovim objektivom z K bajonetom in AF-jem. V to skupino spadajo objektivi serij: F, FA, DFA in DA.
AF - avtomatsko ostrenje

Moderator: TakumarKid

TEST Pentax smc DA*16-50mm F2.8 ED AL (IF) SDM in konkurenca

OdgovorNapisal/-a Fantocci » 01 maj 2009, 09:58

Danes je na vrsti test in hkrati medsebojna primerjava treh objektivov, ki so ponavadi prvi izbor vseh, ki »prerastejo« kit objektiv in si zaželijo nekaj več. To so (po abecedi in polnim nazivom, klik na ime za tehnične podatke):
Pentax smc DA*16-50mm F2.8 ED AL (IF) SDM
Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO
Tamron SP AF17-50mm F2.8 Di-II LD Aspherical

Slika

1.) Lastnosti in kvaliteta izdelave
Vsi trije spadajo v »top« razred (zoomov s fiksno F2.8 zaslonko) v svoji hiši, kar nakazujejo Pentaxova oznaka DA*, Sigmina EX in Tamronova SP. To bi uporabniku poleg kvalitetne risbe moralo prinesti tudi izdelavo, ki se je ne bi sramoval tudi pred profesionalci. Pri Pentaxu so s kvaliteto izdelave šli najdlje, saj je njihov objektiv edini zatesnjen in edini premore AF ostrenje s pomočjo ultrasoničnega motorčka. Ta je za okolico neslišen, medtem ko preostala tekmeca med delom ne ostaneta neopažena, kar lahko kdaj tudi oteži fotografiranje. Poleg tega so Pentaxovci poskrbeli še za kakšen bonbonček, kot je na primer odprtinica za lažje delo s polarizatorjem:
Slika
Pentax je tudi opazno večji in predvsem težji od preostale dvojice, ki pa sta si med sabo kar precej podobna v teh parametrih. Še ena pomembna razlika je med njimi in sicer v premeru filtra: Pri Pentaxu znaša ta zajetnih 77mm, pri Sigmi 72mm in pri Tamronu 67mm. Posledično je cena Tamronovega filtra najnižja. Nadaljnja velika razlika pa je še v širini zajema na spodnjem koncu, kar bo pokazal test v nadaljevanju. Pentax premore še eno lastnost, ki ga loči od konkuretov in sicer sistem »Quick Shift Focus«, ki uporabniku omogoča, da hitro ročno vpliva na fokus brez potrebe po premikanju stikal. V naslednjem trenutku pa delo lahko spet prepusti AF.
Sigma, čeprav manjša, deluje ravno tako zelo kompaktno in čvrsto. Njena precejšnja pomanjkljivost je v nerodnem mehanizmu za snemanje pokrovčka, ki ga je treba stisniti ob robovih, kar je zelo nepraktično. Tudi njena zaslonka se precej težko namesti. Sam zaslonko vedno namestim, ker poleg zaščite pred bočno svetlobo odlično služi tudi kot zaščita prednje leče oz objektiva sploh (pri padcu recimo).
Tamron deluje na otip še najmanj »sofisticirano« med njimi. Edini je brez priložene torbice (ta je pri Sigmi najboljša) in tudi njegova sončna zaslonka je iz najtanjše plastike in ne vzbuja prevelikega zaupanja, čeprav svoje delo opravi korektno.

2.) RAZPON (NA ŠIROKEM KONCU)
Na tele območju je razpon vseh treh zelo podoben (čeprav ne identičen) zato bom prikazal samo razliko na spodnjem koncu, ki je bolj občutna. Ves čas bodo slike prikazovane po abecedi: Pentax, Sigma, Tamron.
Pentax@16mm:
Slika
Sigma@18mm:
Slika
Tamron@17mm:
Slika

Komentar: Vidimo, da na spodnjem koncu vsak mm še kako šteje. Tu je definitivno na konju Pentax.

3.) OSTRINA
Na začetku je informativna fotka in pod njo izrezi. Najprej polnoodprti in nato priprti objektiv. Fotke F2.8 na širokem koncu sem ponovil naslednji vikend (zato razlika v barvi), ker sem opazil, da je bila v prvi seriji ena preveč neostra. Posnetke sem nato večkrat ponovil z resetom AF in na koncu izbral najbolj ostre primerke.
@Wide end:
Slika

F2.8 (levo P@16mm, sredina S@18mm, desno T@17mm):
SlikaSlikaSlika

F8 (levo P@16mm, sredina S@18mm, desno T@17mm):
SlikaSlikaSlika

@30mm:
Slika
F2.8 (levo P@30mm, sredina S@30mm, desno T@30mm):
SlikaSlikaSlika

F8 (levo P@30mm, sredina S@30mm, desno T@30mm):
SlikaSlikaSlika
Fantocci
 
Prispevkov: 90
Pridružen: 01 maj 2009, 09:46

TEST - Pentax 16-50/F2.8 SDM, Sigma 18-50/2.8, Tamron 17-50/

OdgovorNapisal/-a Fantocci » 01 maj 2009, 09:59

@50mm:
Slika

F2.8 (levo P@50mm, sredina S@50mm, desno T@50mm)
SlikaSlikaSlika
Kot zanimivost še primerjava s fiksnim FA50/1.4 (levo @F1.4, desno @F2.8 ):
SlikaSlika

F8 (levo P@50mm, sredina S@50mm, desno T@50mm):
SlikaSlikaSlika

Komentar:
Na širokem koncu in polnoodprta je prepričljivo zmagala Sigma, vsaj z risbo v centru. Seveda je potrebno upoštevati, da se njej široki konec začne kasneje kot konkurentoma. Kljub temu pa je njena ostrina v centru kar presenetljiva, glede na to, da je ponavadi skoraj malo zapostavljena, ko uporabniki izbirajo nadgradnjo kita. Ji pa ostrina pade proti robu, medtem ko je pri Tamronu bolj konstantna po celem okvirju. Najslabše se je pri ostrini in kontrastu odrezal Pentax (v centru in na robu), je pa tudi najširši. Ampak širino smo že obdelali in pohvalili na začetku.
Tudi v sredini zoom območja (@30mm) polnoodprta Sigma še vedno gladko vodi, pri tej goriščnici ji tudi ne pada več ostrina na robovih tako izraženo. Preostala dvojica pa je dokaj izenačena.
Na »tele« področju (@50mm) pa se situacija spremeni. Ostrina polnoodprte Sigme v centru precej pade, kot zmagovalec pa se tu pokaže Tamron, ki se zelo dobro kosa celo s Pentaxovim fiksnim FA50 pri za slednjega priprti F2.8 zaslonki (polnoodprt FA50/1.4 je po ostrini in kontrastu slabši). Pentax 16-50 je tudi tu polnoodprt precej neprepričljiv – lepo je viden »halo« okoli verige na vratih. Zanimivo pa je, da ima pri tej goriščnici ravno Tamron največje težave z ostrino na robovih.
Pri priprti zaslonki (F8 ) so razlike med objektivi precej manjše. Ampak, če že kupujemo F2.8 objektive, jih želimo uporabljati predvsem odprte, mar ne? Sicer bi ostali na kitih.
Resnici na ljubo pa so za običajne printe 10x15 ali 13x18 vse te razlike neopazne. Se pa že opazijo na A4 (20x30) printu, ki sem ga naredil za test. Pentax, ki se je »pipetkarsko« dokaj slabo odrezal, bi se v praksi moral odkupiti z drugimi lepimi lastnostmi (širina, SDM, AF hitrost, zatesnjenost).

4.) PURPLE FRINGING IN KROMATSKA ABERACIJA
Izrezi so iz robov na kontrastnem delu motiva pri F2.8
Pentax, Sigma in Tamron @Wide-end:
SlikaSlikaSlika
Pentax, Sigma in Tamron @30mm:
SlikaSlikaSlika

Komentar: PF in CA sta najbolj izražena pri Pentaxu na vseh goriščnicah.

5.) BARVNI ZAPIS
Pentax:
Slika
Sigma:
Slika
Tamron:
Slika

Komentar:
Barve pri Sigmi so kot ponavadi malo toplejše. Pri Pentaxu so precej nevtralne, pri Tamronu pa potegnejo na hladno. Ta Tamronova lastnost se mogoče še bolj kot na teh testnih slikah opazi na kožnih tonih ali na zunanjem zelenju. Na testnih slikah je bil WB namenoma prepuščen avtomatiki, ker nas zanima končni izdelek celotnega sistema aparat+objektiv. Pri fotografiranju belino OBIČAJNO ne nastavljamo na roke.

6.) ODPORNOST NA GHOST IN FLARE EFEKT:
Pentax, Sigma in Tamron:
SlikaSlikaSlika
Komentar:
Pentax prikaže specifične žarke, ki smo jih že videli. V spodnjem delu slike je vpliv ghost efekta bolj viden pri Sigmi in Tamronu.

6.) BOKE:
… oz. poetična neostrina ozadja, kot se je nekdo (nekoč, nekje) izrazil. Ker je doseg teh zumov do 50mm (oz. 75mm preračunano na FF format), ki je že kar primerna goriščnica tudi za bolj ozke portrete, nas vsekakor zanima tudi izgled bokeja, oz. v koliki meri je objektiv sposoben umiriti ozadje.
Kot vedno: najprej Pentax, nato Sigma in na koncu Tamron (@50mm/F2.8 ):
Slika
Slika
Slika

Spodaj pa so izrezi v enakem vrstnem redu P,S,T:
Slika
Slika
Slika

Komentar: Od daleč so vsi trije bokeji približno enaki, v izrezih pa so vidne manjše razlike. Sigmin mi deluje še najbolj enakomerno oz. mehko »razmazan«, je pa izgled bokeja zelo subjektivna zadeva.

8.) VINJETIRANJE:
Ker so vsi trije prirejeni za pomanjšani senzor, tudi niso imuni na pojav slabljenja svetlobe na robovih.
Slika
Slika
Komentar: Ne vem, če se ravno dobro vidi iz slik, bi pa ocenil, da so vsi trije približno enako (ne)odporni na ta pojav.

9.) OSTRENJE NA BLIŽINO:
Postopek meritve sem izvedel tako, da sem pred aparat postavil potiskan list, izbral ročno ostrenje (MF) in vse objektive ROČNO nastavil na minimalno razdaljo ostrenja. Aparata in lista nisem premikal med menjavo objektivov:
Slika

Pentax, Sigma, Tamron (vse tri sem nastavil na približno enako goriščnico na širokem kotu):
Slika
Slika
Slika
Komentar: Glede na to, da Sigma nosi tudi oznako Macro niti ne preseneča, da ostala dva krepko poseka v minimalni razdalji ostrenja. Tamron je sposoben ostriti malenkost bližje od Pentaxa, kar potrjujejo tehnični podatki.

Sklep: Vsi trije objektivi bodo svoje delo opravili dobro, pa čeprav so med njimi razlike; ponekod večje, drugod manjše. Prav tako so razlike med uporabniki: nekomu je najpomembnejša cena, drugemu širina, tretjemu je na prvem mestu kvaliteta, četrtemu zatesnjenost ali neslišnost med zumiranjem, petemu teža itd, itd… Izbira pa je in to je pomembno. Upam, da jo bo tale prikaz lastnosti komu olajšal (ali pa mogoče še otežil?).

Objektiva Pentax in Tamron je za test posodila trgovina Fotomarket.net (Foto Beseničar):
Slika
Objektiv Sigma je za testiranje posodilo podjetje Infocona d.o.o.:
Slika
Fantocci
 
Prispevkov: 90
Pridružen: 01 maj 2009, 09:46

Re: TEST Pentax smc DA*16-50mm F2.8 ED AL (IF) SDM in konkurenca

OdgovorNapisal/-a Fantocci » 01 maj 2009, 10:01

Za konec pa še nekaj fotk s posameznimi objektivi:

Pentax16-50@26mm F2.8 1/400 ISO200:
Slika

Sigma18-50@50mm F2.8 1/400 ISO200:
Slika

Tamron17-50@20mm F8 1/15 ISO200:
Slika

Pentax16-50@16mm F5.6 1/125 ISO200:
Slika

Sigma18-50@18mm F8 1/500 ISO200:
Slika

Tamron17-50@50mm F2.8 1/320 ISO200:
Slika

Pentax16-50@16mm F7.1 1/30 ISO200:
Slika

Sigma18-50@40mm F2.8 1/400 ISO200:
Slika

Tamron17-50@43mm F8 1/80 ISO200:
Slika

Pentax16-50@21mm F8 1/160 ISO200:
Slika
Fantocci
 
Prispevkov: 90
Pridružen: 01 maj 2009, 09:46


Vrni se na Pentax AF objektivi

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron