Stran 3 od 4

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 20 dec 2012, 20:55
Napisal/-a canart
Še eno pojasnilo rabim:

645 na 645D je crop 1.3x pa 645 na FF 1.5x ali je pol 645d na FF = 0.2x ? :shock:

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 20 dec 2012, 21:28
Napisal/-a canart
Odyn je napisal/-a:
Razumem, ampak zgrešil si matematiko. Če boš na K-30 nataknil npr. 300mm 645 objektiv, boš imel (kar se vidnega kota tiče) povsem enak rezultat, kot če bi nanj nataknil 300mm FA ali pa 300mm DA objektiv.

Ja, dobi se tudi 645 (in pa 67) objektive z daljšimi goriščnicami, tudi tam do 600+mm, ampak je tudi cena primerna.



Žal ne strinjam se . Če vzamemo 50mm FoV 645= wide angle FF = normal aps-c = portreit

ali drugače cc. 54 stopin FOV :
55mm 645
35mm FF
24mm APS-C

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 20 dec 2012, 21:34
Napisal/-a ploski4
Ni se ti treba strinjat, canart. Dejstvo pa ostaja, kot je razložil Odyn. Če vzameš 300 mm objektiv za srednji format, za FF senzor in za APS-C senzor in vse tri probaš na APS-C senzorju, boš imel popolnoma enak vidni kot z vsemi tremi. Vsak objektiv na svojem ustreznem formatu pa seveda da drugačen FoV. Milimetri pa ostanejo enaki.

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 21 dec 2012, 00:06
Napisal/-a Odyn
Sicer zelo poenostavljeno, ampak za ponazoritev bo pa ok.

Slika

Recimo, da gre v vseh treh primerih za 55mm objektiv.
55mm 645 objektiv na 645 senzorju bo široki kot.
55 full frame objektiv na full frame senzorju bo (bolj ali manj) normalni kot
55mm crop objektiv bo na crop senzorju srednji teleobjektiv

Če pa obesiš 55mm 645 objektiv na crop senzor, pa bi objektiv sam zase sicer imel širok kot zajema (zelen okvir) ... ampak, ker je senzor manjši, ta svetloba pade mimo - in zabeleži se samo tisti del svetlobe (iz sredine), kjer se pač nahaja senzor - rdeča črta. Kot pa lahko vidiš, pa je kot zajema povsem enak, kot če bi namesto 645 objektiva uporabil aps-C objektiv (en primer višje).

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 21 dec 2012, 00:23
Napisal/-a canart
Hvala za izčrpen odgovor , sem dojel poanto :( kar pomeni da majnši je senzor večji je crop in temu primerna kvaliteta :?

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 21 dec 2012, 01:36
Napisal/-a jane7l
there is no free lunch. pri malem senzorju je problem pixel density, kar pomeni, da lahko tvoj objektiv, sploh starejsi, sestavlja steklo, ki ni kos resoluciji malega senzorja. ne gre v neskoncnost. fizika je pri optiki stalen in hud problem...

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 21 dec 2012, 08:12
Napisal/-a AVivod
Pri teh silnih debatah o mm formatih in vidnem polju, je za vidno polje potrebno upoštevati še flange razdaljo.

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 21 dec 2012, 11:43
Napisal/-a Pancolart
jane7l je napisal/-a:there is no free lunch. pri malem senzorju je problem pixel density, kar pomeni, da lahko tvoj objektiv, sploh starejsi, sestavlja steklo, ki ni kos resoluciji malega senzorja. ne gre v neskoncnost. fizika je pri optiki stalen in hud problem...

Kateri objektiv? Tisti pred l. 1918 ;) ?

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 21 dec 2012, 12:43
Napisal/-a canart
Pa da spravim dlako na štiri: Oprašanje po zdravi pameti: pri isti veličini okna a majnši sobi je možno da je več svetlobe ? In ali ni res da v sredini optike je naj svetlejše in oštrina? ter glede veličine 645 pri aps-c je dejansko sam center in nebi smel imeti problemov z fokusom na robu aps-c vidnega polja.

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 21 dec 2012, 14:05
Napisal/-a Giklab
Objektive bi lahko rabil, samo je fora večjega formata. Glede na to, da APS-C aparati vzamejo mičkin del celotne slike (seveda napram 645) in ga potem skenirajo z recimo 16MP, je to za optiko večji izziv kot ogromen senzor s 40MP. Za isto stvar bi rabil 16*2.3*2.6 (za poln 645), torej enih 96MP. Večje enote za zajem svetlobe (piksli ali filmsko "zrnje") so manj dovzetni za napake objektivov. Zakaj misliš, da ti K-10D dela "boljše" slike kot K-7?

Glede fokusa, verjetno bi imel manj problemov, še posebej zaradi polja ostrine, ki je na APS-C dosti globlje, kot na MF.

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 21 dec 2012, 23:50
Napisal/-a Odyn
canart je napisal/-a:Pa da spravim dlako na štiri: Oprašanje po zdravi pameti: pri isti veličini okna a majnši sobi je možno da je več svetlobe ? In ali ni res da v sredini optike je naj svetlejše in oštrina? ter glede veličine 645 pri aps-c je dejansko sam center in nebi smel imeti problemov z fokusom na robu aps-c vidnega polja.


Tole s sobo in oknom je malo slaba analogija. Bolje bi bilo okno in slika na steni.
Zamisli si okno, skozi katerega sije sonce in (s soncem direktno osvetljeno) sliko na steni.
Zdaj pa ohrani vse isto, le okno povečaj ... bo slika na steni kaj bolj osvetljena? Ali bo osvetljen samo večji del stene okoli nje. Tako nekako je z objektivi za večji format na manjšem senzorju.

Ampak ta del že itak razumeš. Gremo res na enako okno a manjšo sobo. Odgovor na tvoje vprašanje je: da. Soba bo seveda svetlejša - zaradi odbojev iz belih sten. Ampak odboji v objektivu niso nekaj, kar bi si želel. Zato pa so objektivi od znotraj črni in ne beli.
Optika je v sredini najostrejša, ja. Ampak objektivi za večje formate imajo tudi večje šipe, ki jih je pa zelo težko/drago narediti brez napak. Medium format fotoaprati svojo resolucijo črpajo iz kombinacije večjega objektiva ter večjega senzorja, in ne le iz objektiva kot takega. Tako, da je čisto mogoče, da bo MF objektiv na svoji sredini imel slabšo resolucijo (optike), kot crop objektiv na svojem robu.

Re: 645 na k

OdgovorObjavljeno: 24 dec 2012, 12:06
Napisal/-a Pancolart
Odyn je napisal/-a:55 full frame objektiv na full frame senzorju bo (bolj ali manj) normalni kot...

Ja, ampak ne zaradi kropa, kot prikazuje tvoja slika. Situacija bo enaka kot pri sličici 645 na 645.