No, saj je bil že čas, da se ta tema končno razvname še na Slo Pentax forumu - ne nazadnje nas upravičeno lahko živcira, da samo na našem bajonetu še ni niti teoretične možnosti prehoda na FF ( razen na filmu
) Ok, Olympusovci so svet zase, stavijo na majhnost ( že od OM sistema ) in jim bo s tanovimi micro 4/3 kamercami itak padla sekira v med.
Je pa znano dejstvo, da se denarci služijo v amaterskem razredu ( in prodajo objektivov ter pribora ) tako, da so mašine pro razreda kot nekaka formula 1 - poligon tehnološke tekme ( in tu je za uporabnike vseh znamk dobro, da imamo po kar nekaj letih spet dva močna tekmeca ! ) v veliki meri pa reklamiranje blagovne znamke, za katero se bo odločil kupec pri nakupu aparata amaterskega razreda. Tu je Pentax v precejšnjem primežu, saj se je še Nikonu težko uspelo vrniti na olimpijade, zato bo, mislim, poizkušal "PRO" pozlato blagovni znamki zagotoviti prav s 645D ( bogve, ali lahko presenetijo tudi z videom ? ) In če bodo ubrali podobno cenovno strategijo kot doslej, bo body zdrmal tudi s ceno, kasneje bodo pa cepili z objektivi. Kot kak mobilni operater.
Po drugi strani pa v tej debati vseeno ne moremo mimo dejstva, da se skozi razvoj fotografske tehnike z vedno boljšo ločljivostjo optike in na svetlobo občutljivega medija formati pač manjšajo.
In da po Kodakovi boksovki, ki je ponesla fotografijo med široke ljudske množice, ter iz skrivnostne napol umetnosti napol alkimije naredila velik biznis in močno industrijsko-storitveno branžo, razvoj narekujejo potrebe največjega dela trga.
Leica format, danes "orjaški" FF, je bil posledica olajšati rokovanje s filmom navadnim damam in gospodom iz časov gospodarskega razcveta, v pripravnih malih škatlicah. Profesionalci so prezirljivo vihali nos, reporterji pa so kmalu začeli ceniti priročnost, majhnost, dogradljiv sistem.......pa je bilo še v 80ih in 90ih delati modo, pokrajino z "maloslikovno kamero" ( tako se je reklo leica formatu ) nepojmljivo.
V istih časih so, med drugim, na amaterski fronti, relativno uspešno uvajali še 2 manjša filmska formata - "110" s filmom v zaprti kaseti ( in tu je imel Pentax verjetno najbolj high-end napravico, tak pomanjšan SLRjček ) no, ko se je svet že začel digitalizirati pa je prišel še APS format ( po velikosti primerljiv z našimi tipali ) na 36 mm filmu ampak sličico počez + magnetnim nanosom za podatke tipa datum itd, da jih ni bilo potrebno nadležno osvetljevati na samo sliko. Kvaliteta slike je bila primerljiva tisti, ki jo danes naredijo taboljši telefoni. Na tipalu, ki ga možakar mojih let skoraj ne vidi s prostim očesom.
Where's my point ? V digitalni tehniki, ko "film" kupujemo z aparatom ( vsaj zaenkrat ?) pač lahko pozabimo na možnost, da bi v t.i. "srednji" format vstopili s poceni sovjetsko kopijo Hasselblada ali pa, napol za hec, dvooko kitajsko maketo rolleifleksa, ki so jih prodajali v trafikah. Tudi v tetrapakastih škatlicah za enkratno uporabo ne bo FFja...in skoraj z enako gotovostjo niti v vseh DSLRjih kar povprek ne.
Kot dokazuje pospešen razvoj tudi na podroćju APSC senzorjev ( že omenjena 7d, pa tudi "naša" 7ka ima neke zanimive bonbončke ) bo manjši format ob vedno boljši kvaliteti slike še kako zanimiv tudi za marsikaterega profesionalca - prav iz vrst, ki so pred 50 leti downsizale na Leico. Objektiv 2,8/70-200 je precej manjši in lažji kot 100-300 ( tudi če cena ne igra vloge ) nekoliko večja globinska ostrina pa marsikdaj prej dobrodošla kot ne. Tudi vsa na novo razvita optika crop-formata in to tudi vrhunskega razreda daje vedeti, da bo format ostal kot večinski v svetu DSLR.
In če se spet vrnem na zgodovinsko manjšanje formatov je videti, kot, da bi digitalni "FF" nekako prevzemal mesto, ki ga je nekoč imel srednji, saj digitalno tipalo po resoluciji že presega film in je zahtevalo tudi izboljšanje optike, še pred 10 leti razvite za enako velik format.
To pa je med drugim verjetno kar močan razlog za Pentaxovo "odlašanje" s FF jem, saj bi bil še tako po pentaxovsko ugoden body brez ( magari predragih.. ) objektivov precejšen strel v koleno. In če so se zadnje čase precej posvečali 645 in lečam ( ker tam pa ni niti Sigem in Tamronov ) se bojim, da bo za letos leica še vedno le na tastarih aparatih na film......Razen če se je Hoya odločila močno pritisniti na gas ?
b.