Sigma 120-400 je pridobila moje zanimanje po Pentaxonovem preizkusu objektiva na kajak tekmi meseca maja v Tacnu (res je tudi, da sem se tedaj odločil zamenjati Canona 20D za Pentaxa K10D zaradi občutno boljše kvalitete posnetkov).
Objektiv je velik in težek, svetlobna jakost bi lahko bila boljša,..., vendar pa motorček HSM opravi svoje delo dobro, leče pa poskrbijo za ostro in kvalitetno sliko.
Želel bi si malce širšega zoom obroča, vendar je ta odlično postavljen nad dobro oblikovan ročaj pritrditvenega obroča za stativ, kar omogoča udobno držanje objektiva in zoomiranje z dvema prstoma. HSM omogoča ročni prevzem ostrenja brez pretikanja vzvodov in gumbov, kar omogoča zelo hiter prehod iz bližnjih kadrov na oddaljene in obratno (kar sicer traja malce predolgo).
Objektiv (HSM) je primerno hiter in natančen, je pa v primerjavi s SIGMO 50-150 f2.8 HSM počasnejši. Predvidevam, da ima delež pri temu tudi svetlost objektiva.
Objektiv sem preizkušal povsod, seveda je bil najtrši oreh tekma v kajaku v Tacnu (danes). Ker sem želel maksimalno mobilnost sem vse fotografiral brez stativa oz. monopoda, v pomoč pa mi je bil Pentaxova stabilizacija senzorja.
Tekma je zelo dinamična, čolni se hitro premikajo, voda pljuska v celih zavesah (škoda bi bilo slikati le ob vratih, kjer se obračajo), tako da je imel Pentax kar precej dela z ostrenjem (AF-C). Kljub temu je bilo pravilno izostrenih okoli 80% posnetkov. Uporabljal sem celotni razpon žarščnih razdalj, vedno pa sem pričel z lovljenjem tekmovalca s 400mm - težav ni bilo. Največ težav so povzročale vodne zavese.
Z objektivom sem zadovoljen, bolj kot sem si mislil. Mogoče je objektiv malenkost mehkejši pri 120mm, vendar na običajnih slikah tega ni opaziti.
Pa še nekaj slik, vse "iz roke". Slike niso dodatno ostrene in kontrast ni popravljan, le konverirane v JPEG, EXIF podatki so zraven.
Krn iz Bovca, približno 11 km:
Bavški Grintavec iz Bovca, približno 9 km:
Vzhajanje Lune v Bovcu, crop 100%:
Soča v Trnovem:
Tacen danes:
120mm:
200mm:
230mm:
250mm:
300mm:
350mm:
400mm:
To je ta danes vse, testni posnetki enega motiva v različnih zaslonkah in zariščnih radaljah sledijo.